woensdag 7 maart 2012

Troostlaarsjes

Ah ... aah ... aaah ... HATSJOEEEE! He he ... pfffffff.

Ik ben ziekjes ... snif ... blèèèh. Ik zit al zowat de hele dag op de bank. Ik weet het wel, het is mijn eigen schuld, moet je maar niet in de koude wind op een steiger gaan staan en denken dat het zomer is. Het kondigde zich gisteren al aan en nu is het feest losgebarsten. Niets meer aan te doen behalve stilzitten en wachten tot het over gaat.

Het harde werken van vandaag is dus niet van mijn hand. Ik hoorde de trekker aan en af rijden, door het raam zag ik oude zware balken versjouwd worden, dit alles in een poging om het terras voor het huis weer een klein beetje te fatsoeneren. Ik neem aan dat het gelukt is, ik ga morgen de zaak wel eens bewonderen.


Ik was zoals al gezegd tot weinig in staat, ik had wat troost nodig. De kopjes hete thee of zoete koekjes die lief werden aangedragen waren niet voldoende deze keer. Ik had iets anders nodig vond ik en dus heb ik mezelf maar getrakteerd op een paar nieuwe maffe laarsjes.

Ze zien er best gevaarlijk uit, je zal er toch geen wapenvergunning voor nodig hebben?

Geen opmerkingen: