maandag 26 maart 2012

Dak, dag 1



Kijk, dat gaat de goeie kant op. We zijn pas één dagje bezig en de twee triangels zitten er al op en ook al de nokbalk.

Twee sterke mannen tillen dat er even op terwijl ik er nerveus rondjes omheen draai. Ik zie overal beren, triangels die gaan omvallen, balken die eraf gaan glijden, dat soort beren. Maar ik moet toegeven, het was nergens voor nodig, alles verliep geheel volgens plan en eigenlijk met niet al te veel moeite.

Het enige wat wel de nodige moeite kostte was de nokbalk verankeren in de muur. Daarvoor moest een gat gehakt worden in de stenen, een centimeter of vijftien diep. Zoals altijd is goed gereedschap het halve werk en dat is waar het een beetje aan ontbrak.

Maar goed, de aanhouder wint, of eigenlijk, de aanhouders in dit geval, meervoud. Nog maar vier van die gaten te gaan. Jongens, ik ben trots op jullie, nu al.

1 opmerking:

Menno zei

Mooi dat de versterking is gearriveerd. Zo te zien precies de goede man voor deze job! Jammer dat ik er niet bij kan zijn. Had graag weer een steentje (houtje?) bijgedragen. Komt vast een andere keer weer goed.
Werkze en ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

Groeten,
Menno