zaterdag 17 maart 2012

Fête de la médiathèque

Ik ben een beetje laat met mijn stukje, het is al zondagochtend en nu pas schrijf ik over zaterdag. Niet mijn gewoonte, het spijt me. Maar ik had last van jetlag. Ja, echt. Nou nee, niet echt natuurlijk, maar om nou te zeggen dat ik te moe was om gisteren nog wat te schrijven dat klinkt zo kinderachtig, jetlag klinkt veel beter dus hou ik het daar maar op.


Gisteren was er een feest in Vaour. Het jaarlijks feest ter ondersteuning van de mediatheek, een feest met muziek en dans, met cabaret, met voordrachten, kortom, met vanalles en nog wat. Heel Vaour en omstreken gaat er naartoe, oud of jong, chic of shabby, straight of gay, het maakt allemaal niets uit, iedereen vermaakt zich.

Verwacht nu niet meteen grote namen op het programma, iedereen die wat te vertellen heeft of een beetje muziek kan maken doet daar zijn ding. Dat is nu precies wat het allemaal zo gezellig maakt. Ieder draagt zijn steentje bij.

Zo ook twee bekenden, ik zal hun namen nog niet noemen, misschien komt dat later. Het was verdomd goed wat die twee deden, ik heb de bewijzen op film. Machtig mooi gezongen en gespeeld. Ze kregen ook een oorverdovend applaus, en terecht.

Nu nog even die film op de laptop zien te krijgen, het snoertje wat daarvoor nodig is is op mysterieuze wijze verdwenen. Moet ik iemand van opzet gaan verdenken?

3 opmerkingen:

Kees zei

De "Heer des Huizes"?

(niet) "De Heer des Huizes" zei

"Kees"?

De Heer des Huizes (de enige echte) zei

I plead guilty