vrijdag 20 april 2012

Sissy



Zit ik vanochtend in mijn badjes nog van een kopje koffie te genieten, staat er ineens een man met een graafmachine op de oprit. We wisten wel dat die zou komen, maar niet vandaag, maandag pas. Ik verslik me bijna, trek een sprintje naar de slaapkamer, trek de eerste de beste werkkleren aan, vergeet mijn haar te kammen, stel het tandenpoetsen uit, spring in mijn rubberen laarzen om als een gek de boel leeg te gaan ruimen buiten.

We laten namelijk een groot deel van de oprit aanleggen. Wat we de rotonde noemen, de brede toegang naar het huis en zwembad en het terrein voor het zwembad wordt concassé. Het spijt me zeer, maar ik heb werkelijk geen idee hoe je dat zou moeten noemen, ik zal het proberen uit te leggen. Het zijn hele fijne steentjes die aangestampt worden waardoor je een stevige laag krijgt die door water nog wat uithardt. Nou ja, ik maar er wel een foto van als het klaar is.

We hadden erop gerekend dat we het hele weekend zouden hebben om op ons gemakje de voorbereidingen te treffen. De tegels van de nieuwe woonkamer stonden daar in de weg, banken, stoelen, tafels weghalen en wat grind redden voor het deel naast het net gestorte betonnen terras. Maar niks van al dat. In de stromende regen als een gek staan buffelen met z'n tweeën.

Moest dat mannetje even weg om wat te halen, komt hij terug, denk je dat hij zegt? "Het regent me te hard, ik kom maandag terug ...". Pffff ... sissy.

1 opmerking:

Rein zei

Concasse is volgens mij Dolomiet.
Maar je hebt nu toch nog steeds het hele weekeinde om op je gemak niets te doen?