zondag 29 april 2012

Zomerklaar



Het was eindelijk weer eens prachtig weer. Dan kan je wel weer binnen gaan zitten isoleren maar ja, de buitenlucht trekt dan toch wel. En laat het nou zo zijn dat er nog een buitenklusje op ons zat te wachten.

Warm weer betekent dat het winterdek van het zwembad gehaald moet worden. We hadden dat in maart al kunnen doen, toen het zomers warm was, maar op de een of andere manier was het er toen niet van gekomen. Of we vonden het te vroeg, dat herinner ik me niet meer. Maar nu was de tijd daar, geen uitstel meer mogelijk, geen smoezen meer voorhanden.

Ik zag er tegen op, dat dek is loodzwaar. Je moet zorgen dat het niet in het water van het zwembad valt want dan krijg je het er met geen mogelijkheid weer uit. Daarna moet het gedroogd en schoongemaakt worden voordat je het kan opvouwen. Naast dat het zwaar is is een lap van elf bij zes meter is ook nog eens onhandelbaar groot.

Maar hé, wat denk je, het dek ligt schoon en netjes opgevouwen binnen opgeborgen, de pompen draaien, de chloorchoc zit in de skimmers en de robot draait zijn rondjes. Over een paar dagen kan er gezwommen worden, voor de dapperen onder ons, mij nog veel te koud.

1 opmerking:

Ria de Hondt zei

Ik heb mijn badpak al ingepakt.
Groet Ria