maandag 30 april 2012

Totale blokkade



Zeven uur, nog niet echt wakker, een vreemd geluid, ik negeer het, even later weer datzelfde vreemde geluid, klaarwakker, ik spring uit bed, kijk door de ramen, niets, kijk op de badkamer, niets, terug mijn bed in, nog veel te vroeg, het zal wel niets zijn.

En toen opeens, gorgelgorgel. Waaaaaahhh, wat is dat?!?

Het geluid kwam uit de badkamer, ik had de deur laten open staan, een luid geborrel, alsof er iets of iemand in het riool woonde. Ik weet ook wel dat dat niet kan, maar het was het eerste wat in me opkwam, dat er een beestje in de afvoer zat.

Was het maar zo simpel geweest, was het maar zo eenvoudig op te lossen geweest, het zou niet zo prettig worden, helaas.

Een rioolbuis bleek helemaal verstopt te zitten. Niet een klein beetje maar een totale blokkade. En waar loopt die buis? Juist ja, langs de hele voorkant van het huis, onder het net gestorte betonnen terras, onder de net aangelegde concassé. Moet ik nog vertellen dat we hier niet bepaald blij mee waren? Denk het niet zeker hé.

Halverwege zit een inspectieputje, het is daar dat we er met een lange slang op de hogedrukspuit achter kwamen waar de storing precies zat. Gelukkig niet onder het betonnen terras, dat was een drama geworden. We waren er al een hele tijd bang voor geweest, daar waar de ene betonauto na de andere het terrein op was gekomen was de buis totaal vernield.

Inmiddels zijn we al bedreven in dit soort klusjes. Het blijft vervelend maar het is alweer gebeurd, er is zowat niets meer van te zien. Vanaf nu komt er geen zwaar vervoer meer over die buizen, het is mooi geweest.

Geen opmerkingen: