dinsdag 23 november 2010

Mascotte

We waren vanochtend bij de dierenarts. Vrees niet, er is niets met ons mis, ook niet met de poezen. We hadden speciaal voer besteld, je weet wel, van dat spul waarvoor je diep in de buidel moet tasten. Maxi heeft sinds een jaar of twee een beetje verhoogde nierwaarden. Niet veel, ze zit op de grens van het "normale", maar een nierdieet is wel verstandig voor haar. En omdat zowel Mini als Maxi uit hetzelfde bakje eten als het brokjes betreft, krijgen ze allebei K/D. Er had beter K=D op de zak kunnen staan, Kat=Duur.

Dus zoals gezegd aangelegd bij de dierenarts, want onze Hollandse voorraad was op. En wat bleek, je wordt daar met duizenden kopjes ontvangen door een lieve pluizebol.

Nog voor de assistente bij de balie was stond deze allemansvriend, luisterend naar de naam "Mascotte", ons al te woord. Ben benieuwd wat M&M daarvan zullen vinden bij een toekomstig bezoek.

3 opmerkingen:

Le chat dit "Mascotte" zei

Dag lezers,

Fijn dat ik even uw aandacht heb.
Mocht u mij onverhoopt niet kennen, ik heet "Mascotte". Nou ja, eigenlijk Juliette Géraldine Josephine, baronesse de la Marotte a Plomb, maar iedereen zegt hier "Mascotte".

Maar nu ik toch uw aandacht heb,wil ik u iets vragen. In deze kolommen lees ik regelmatig over Hiephoi en Miauwmauw.

Dit zijn twee verre nichtjes van mij. Vroeger waren het schattige poesjes, ze woonden gewoon in een rijtjeshuis in het hoge noorden,zonder poespas, ze waren daar geadopteerd door een Vlaams meisje.

Maar sinds ze hier in Frankrijk op een vervallen boerderij rondhangen verbeelden ze zich dat ze deftig zijn. Ze denken zelfs dat ze aristo eh, ik kan het niet eens uitspreken. Maar ze denken dus dat ze dat zijn.

Natuurlijk weten u en ik wel beter, maar laat u ze maar in die waan. Ze zijn ten slotte niet onaardig, alleen een beetje bang aangelegd.

Met een knuffeltje van Mascotte.

The Aristocats zei

Hiephoi en Miauwmauw

Hallo Juliet (of prefereer je ook uit onze mond reclame voor Rolt Beter, Plakt Beter en Brandt Beter?), wat heerlijk om jou in deze kolommen weer eens terug te zien, ook al vraag je de lezers om clementie met onze vermeende lage afkomst, maar graag willen we je nog even een lesje geschiedenis geven.

We zijn eerlijk gezegd onaangenaam getroffen dat een vriendelijk stel aristocratische medekatters zo laag wordt neergezet terwijl zij zich tijdens hun studiereis in het hoge noorden juist liefdevol over een verwaarloosd straatkattenjong ontfermden, je zelfs lieten adopteren bij een zus van onze vader en dan nu dìt, kortom wij hopen toch wel op excuses en een gematigder houding jegens je liefhebbende nichtjes.

Na die excuses willen we er het zwijgen toe doen, en zijn we benieuwd naar de levensweg die je mocht gaan en die, getuige het aardige prentje waarop we jou herkenden, en waar wij meenden te kunnen constateren dat je het tot hoedster over de Pharmacie hebt weten te brengen, woorwaar een verdienstelijke aanstelling voor een verwaarloosd straatkattenjong.

Met groet van Hiephoi en Miauwmauw

PS Juliet, heb je al kennis gemaakt met Tiny, je weet wel van Tim waar je vroeger altijd zo van gecharmeerd was?

Neef Felix zei

Ach gut, zijn de Aristocats aan het 'cat bashen'? Kunnen jullie wel zo met zijn 2 tegen die arme Juliette? Ze mag dan wel niet van Aristocratische afkomst zijn (zo'n moeilijk woord is dat nou ook weer niet) maar jullie zouden een voorbeeld kunnen nemen aan haar. Fier verwelkomt ze alle dieren die zich hier komen melden met meer of minder serieuze kwaaltjes. Dit in tegenstelling tot die twee 'haarballen' die op die 'vervallen boerderij' (dat was niet zo'n handige move Juliette) liggen te luieren in de warmte van het huis en nog te beroerd zijn om achter eventuele muizen aan te rennen. Maar, lieve Juliette, als je hulp nodig hebt dan meldt je je maar hoor. Ik zal dan vragen of mijn baasje me spoorslags even lang stuurt of brengt. Voor de tussenliggende tijd; sterkte met dit gespuis.
Je neef felix