zaterdag 20 november 2010

Uppercut, the sequel


Ik ben wéér gewond. Mijn kin was net hersteld van het vorige akkefietje, nu staat er wéér een bult op én een snee. Geen diepe snee, eerder een kras, maar toch. Ik wou dat ik deze keer iemand anders de schuld kon geven, maar helaas heb ik het weer geheel aan mezelf te danken.

Ik ging net hout halen. Niet zagen met de kettingzaag, niet kloven met de klover, maar gewoon een paar blokjes halen uit de houtschuur. Wat kan daar nou mis aan gaan. Vanalles blijkbaar. Ik wou een paar blokken hebben die wat verder weg lagen. Je vraagt je al af, waarom ver weg als het ook dichtbij kan. Ik nu ook. En omdat ik niet de grootste ben klom ik op een paar blokken hout om er bij te kunnen. Het lukte, tot de blokken onder mijn voeten gingen schuiven terwijl ik met armen vol hout stond. BAM! Plat op mijn rug en houtblokken tegen mijn kin. AUW! En dus zit ik, terwijl ik dit typ, met een koud doekje tegen het bloeden onder mijn kin. Geen foto vandaag, te pijnlijk voor mijn ego. Hoewel, ééntje dan.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hiep Hoi en Miauwmauw

Oproep aan de gezamenlijke veldwachterij, gendarmerie en wellicht Peter R. de V. in eigen persoon: wederom is een in burka gehuld persoon gesignaleerd rond de tijd dat onze trouwe en gewaardeerde verzorgster Marleen wederom in het niets verdween en omdat dit nu al de tweede keer in korte tijd is dat dit gebeurt zijn wij heel bang dat dit vaker gaat gebeuren. Nadere aanwijzigingen hebben wij dat de dader(s) zich schuil houd(t)(en) in het houthok want daar werden zowel verdachte geluiden als gesmoorde kreten gehoord waarbij die laatste leken te lijken op de stem van onze onmisbare Marleen. Dus alle Philippes, Philippines, Wouten en andere onmisbare ordebewaarders uit binnen- en buitenland weest op uw hoede en gaat kordaat, heldhaftig, voortvarend en voorzichtg mitsdien resultaatgericht te werk en pas op uzelve!

Met een bezorgde groet van twee angstige poezen ...

T. Oudewater zei

Mes chéries,

Echt een stoere Miep kun je mij natuurlijk niet noemen, maar in dit geval zou ik me maar geen grote zorgjes maken. Ik heb dit wel vaker meegemaakt, met mijn Tim zaliger bijvoorbeeld. Altijd dook hij na een paar dagen vanzelf weer op, behalve toen in Canada, maar daarover moesten we het nu maar even niet hebben. Trouwens, wisten jullie dat ik nog wel zijn accordeon uit die jaren ergens op zolder heb liggen? Maar wedden dat jullie Marleen vanzelf wel weer terugkomt, dat was de vorige keer toch ook zo? Hebben jullie al in het naaimandje gekeken? Geen paniek, dit komt wel weer in orde. Geen paniek! Ik geef toe, het begint wel een beetje op een tsunami van blauwe jurken te lijken daar bij jullie in die zuidelijke landen, maar paniek is niet nodig. Gewoon kalm blijven. Doe ik ook. Niet panieken!

Kopje, ook voor het Fijne Stel
Tiny Oudewater
werkgroep gezelschapsdieren
afd. halma/heira

ten zei

PS: Maar blijf voorlopig voor de zekerheid maar even uit de buurt van het houthok!

Overigens schrijf je ten zei met een lange ij, en als één woord.

Nog een kopje,
Tiny

T. Oudewater zei

Mes chéries,

En wat zei ik? Het komt allemaal vanzelf weer goed. Geen paniek dus. De foto hebben ze al aangepast, de achtergronden van dit mysterie worden letterlijk weer wat duidelijker en wedden dat zij van het Fijne Stel straks weer onder die tsunami van blauwe lappen vandaan komt?

Kopjes, en kop op!
Tiny
van de afdeling halma/heira

De bange aristokatjes zei

Hiephoi en Miauwmauw (nog altijd doods- en doodsbang)

Ze is er nog altijd niet en dat enge persoon op de foto is inderdaad degene die wij rond huis hier hebben zien waren en de geluiden die daar uit kwamen leken in niets op de lieve woordjes die onze Majora Doma telkenmale spreekt bij het zien van haar werkgeefsters en daarom zijn en blijven wij doodsbang en dat niet alleen voor Marleen maar ook voor de sterke arm die al evenzeer van de aardbodem weggevaagd schijnt te zijn gezien hun volstrekte zwijgen ondanks onze oproep ...

Angstige kopjes van Hiep en Mauw

PS wat is heira, worden katten geacht daarmee bekend te zijn of is dat van een andere generatie danwel voor een species naturalis dan de onze?