donderdag 18 november 2010

Schaapstaren

Of ze nou werden aangetrokken door de vers bemeste groententuin, of dat het gewoon toeval was, ik weet het niet. Vanochtend, bij het krieken van de dag, stonden er weer honderd schapen rondom ons huis, als het er al niet meer waren. Ze liepen rondjes.

En wat opvalt, ze beginnen ook brutaler te worden, er was er ééntje bij die me een hele tijd heeft staan aanstaren, als in trance.

De ooi heeft gewonnen, ik heb moeten opgeven na een paar minuten, ik was bang dat ze zou omvallen.

Schept wel weer mogelijkheden, kursusje schaapstaren, gegarandeerd succes lijkt me.

2 opmerkingen:

J. de Zwart Bzn zei

Vrouw! Och arm, laat toch af van uw wanen. Alles wijst erop dat zondig getempelier gaat worden gewroken. Balken in uw oog, zullen ze, de ezels en de violen!

Schreven de Heren dan vergeefs: "Harold. He's that sheep over there under the elm. He's that most dangerous of animals - a clever sheep. He's the ring-leader. He has realized that a sheep's life consists of standing around for a few months and then being eaten. And that's a depressing prospect for an ambitious sheep. He's patently hit on the idea of escape". (Just the Words II, 16

Vrouw, het is te laat, vrees ik. Eindigde woensdag nog het Offerfeest, en wie verschijnen daar donderdag reeds rond uw poorten? Ende spreek mij niet van wederopstanding, escaperen is het Woord. De toorn van Harold is aanstaande. Aanstonds zullen nestelende schapen uw landerijen verblaten. Staren helpt niet meer, slechts bidden kan u nog helpen.

Johannes de Zwart
Veluwezoom

Anoniem zei

Iek denk Kebab................ hiel viel Kebab....... Niet eensch cheap maar gratos!!!!!!!!!!

SAMIR BIN DOORGELADEN