woensdag 24 november 2010

Spaanse processie

Drie stapjes vooruit, één stapje achteruit. Vandaag was één-stapje-achteruit dag. Of eigenlijk was het vandaag drie stapjes achteruit, één stapje vooruit.

Stapje 1 achteruit:
Het begon vanochtend al met een afbrekende steen. Er moest een luik geplaatst worden. Dus luikje maken, gaatje boren, klaar. Het gat bleek te hoog geboord, nieuw gaatje, iets lager, nog niks aan de hand. Tot KRAK, de steen afbrak.

Er zit nu een scheur. Hm, zo'n steen vervang je niet zomaar, morgen komt de eerstehulpdienst langs op voorwaarde dat ik taart bak. Nou vooruit, dat valt te regelen.

Stapje 2 achteruit:
Bert komt binnen met de melding "ik heb de Startlet in puin gereden". Ik kreeg al visioenen van total loss, perte totale, over de kop gegaan of zoiets? Maar hoe kon dat, hij was niet eens het terrein af geweest.

Het bleek allemaal nogal mee te vallen. Close encounter met een boompje waarbij het linkerspatbord een deukje heeft opgelopen. Nou moest dat spatbord toch al vervangen worden, er zitten roestgaten in. Er moet nu alleen ook een nieuwe knipperlichtunit in, het glas is nog heel maar de bevestigingspunten zijn afgebroken. En die kreukel in de bumper, die zat er al. Dus ach, het valt wel mee allemaal.

Stapje 3 achteruit:
Bert moest naar de huisarts, gepland, niks aan de hand. Er is hier een landelijk onderzoek naar darmkanker, daarvoor hadden we al tijden terug een brief in de bus gekregen. Die brief moet je meenemen naar je huisarts. Je raadt het al, brief vergeten. Vrijdag tweede poging.

Na deze drie stapjes is Bert maar met een glas wijn voor de kachel gaan zitten, uit angst dat er nog meer fout zou gaan. Tot nu toe heeft hij zich niet verslikt en is hij niet van de stoel af gevallen. Nog niet.

Stapje vooruit:
Er is ook een lichtpuntje te melden.

Met Maxi naar de dierenarts geweest. Twee keer per jaar is het zover, dan zitten haar kliertjes vol (hier fier op de foto) en moeten ze geleegd worden. Pijnlijke zaak, maar niets doen is geen optie. Dus in het reismandje en naar Cordes. Mascotte was er ook, ze kwam nog vriendelijk gedag zeggen. In een mum van tijd was het gebeurd. Ik stond al klaar met de portemonnee, maar tot mijn verbazing was de behandeling gratis. Poes opgelucht en baasje blij.

9 opmerkingen:

Neef Felix zei

Ach kijk, de poezenrelatie lijkt gered te zijn. Misschien waren die verstopte klieren de oorzaak van enige animositeit (Aristrocratisch of niet, het blijft natuurlijk gewoon een kattenbeest)? Wie weet bloeit er nog wat moois op en hoef ik mijn baasje niet te vragen om me z.s.m. naar Mascotte te brengen om haar eer te helpen verdedigen.
Met snorrende groet, Felix

The Aristocats zei

Hiephoi en Miauwmauw

Dag neef, zoals het op ons beiden overkomt kunnen wij ons niet echt aan de indruk onttrekken dat je in verbloemende taal toch wel enige meer dan gemiddelde bewondering voor Mascotte uitspreekt en wij stellen er dan ook prijs op ons nichtje van harte bij je aan te bevelen, ze is per slot van rekening dan toch maar door de zus van onze vader opgevoed en die wist van aanpakken zodat zelfs de meest ordinaire straatkat tot een hoogst aristokattisch exemplaar werd opgevoed, waarmee wij in de verste verte niet eens zouden durven te suggereren dat Mascotte alias Juliette een ordinaire straatkat zou zijn, want al komt zij van de straat - wat zij zelf niet kan helpen - zij heeft zich nooit maar dan ook nooit verlaagd tot ordinair gedrag of omgang met katten van discutabel allooi, en daarom bevelen wij haar nogmaals van harte in je meer dan warme belangstelling aan.

Hiephoi en Miauwmauw

Le chat dit Mascotte zei

Waarde lezers, goedemiddag.

Fijn dat u dit artikel leest, en nu ik andermaal uw aandacht heb vraag ik die voor het volgende.

Al dat kruiperige geslijm en gefleem van Hiephoi en Miauwmauw stuit mij tegen de borst.

Zij proberen mij zelfs te koppelen aan neef Felix, alsof zij niet weten dat ik al geruime tijd een fatsoenlijke relatie heb, maar uiteraard niet binnen de bloedverwanten.

Dat stel jaloerse katten mist zelf een relatie, en daarom proberen ze de mijne ook maar stuk te maken.

Natuurlijk wil ik geen kwaad met kwaad vergelden, maar ik hoop wel dat u begrijpt wat mij dwars zit.

In uw plaats zou ik de onzin van mijn halfnichtjes maar niet meer lezen. Ik schaam mij diep voor hen.

Helaas toont ook dit weer de waarheid aan van de uitspraak dat je vrienden kiest, en met familie zit opgezadeld.

Hartelijke knuffel,

Mascotte

The Aristocats zei

Hiephoi en Miauwmauw

Haha, wat heerlijk, neef Felix, vind je het ook niet geweldig zoals Mascottte alias Juliette haar best doet om indruk te maken op je, al gebruikt zij daar dan - enigermate ongepast - een negatieve benadering jegens andere leden van het kattendom voor? Desalniettemin geloven wij dat het een uitstekende partij zou zijn, en over bloedverwantschap hoef je uiteraard niet in te zitten want zij is helemaal geen bloedverwant maar een zwerfnichtje en dat is helemaal niet bloedverwant dus dat gaat gewoon helemaal goed komen.

Zocht je wellicht nog een romantisch onderdak en je bent niet bang voor mensen in boerka's of van tijd tot tijd in het niets verdwijnend personeel dat niet anders dan bloed als sporen nalaat, kortom als je enigszins Transsylvanische interesses hebt dan kun je bij ons in het houthok een leuk plekje uitzoeken, dus we horen graag van je. Die soms wat moeilijke buien die Mascotte heeft gaan vast wel weer over hoor!

Le chat dit Mascotte zei

Mij realiserend dat ik veel tijd van u verg durf ik toch nog eenmaal uw aandacht te vragen op deze dag, en wel hiervoor:

De dames "Aristo" (net of het een geo-driehoek is ...) walsen dus gewoon over de pijnlijke waarheid heen.

Maar laat ik het kort houden: heeft u wellicht een paar jonge mauwers die als ware gigolo's bereid zijn om een tweetal oude vrijsters een beetje plezier in het leven te geven?

Uiteraard mogen oudere katers ook, maar ik verwacht dat zij slim genoeg zijn om deze verwaande pluizebollen acuut te doorzien zodat ze liever een blokje om gaan.

Kortom, 2 welwillende partners gezocht voor een paar omhooggevallen halfnichtjes van mij.

Dan houden zij tenminste even hun kakement en kan ik mij weer met belangrijke zaken bezighouden.

Vriendelijk snorrend knuffeltje,

Mascotte

The Aristocats zei

Hiephoi en Miauwmauw

Meneer de veldwachter, kunt u deze oproerkraaiende en onzin uitbrakende smet op het blazoen van het kattendom metterdaad de toegang tot deze kolommen ontzeggen, want hoewel het in dezen ons welopgevoede half-nichtje betreft, vormt zij met haar suggestieve krabbels op deze blog een obstakel voor de lezers om in alle rust de geneugten te smaken die onlosmakelijk verbonden zouden behoren te zijn aan de blog van ons personeel, welk wangedrag noch het verlangen van ons gewaardeerde personeel, noch de wens van ons, noch tot bekoring van de trouwe lezers van deze blog kan zijn.

Met lieftallige maar verdrietige kopjes van Hiephoi en Miauwmauw

Le chat dit Mascotte zei

Reaktie verwijderd. Wilt U inhoudelijk reageren en niet persoonlijk beledigen.

The Aristocats zei

Hiephoi en Miauwmauw!

Gerechtigheid :)

Neef Felix zei

Lieve nicht Mascotte,
Je hebt een wijs besluit genomen door niet meer te reageren op de uitlatingen van dat verwaande stel in die vervallen boerderij. Hoe halen ze het in hun pluizebollen om een wig tussen jou en je partner te willen drijven door maar te suggereren dat wij samen iets aan zouden moeten knopen? Daarmee negeren ze ook mijn relatie met een allerliefste kitten Myra ook voor het gemak nog maar even. Ik werd even verleid om op zoek te gaan naar 2 Gigolo katten voor dat stel nuffige katten maar heb het ook weer laten varen. Ik bedoel, als ze mij uitnodigend onderdak aanbieden in het houthok! Waar is de ware onderlinge kattenverbroedering gebleven? Ik in de kou en zij lekker in de warmte; Nooit