woensdag 24 oktober 2012

Einde in zicht



Bijna klaar, net niet helemaal. Vandaag zijn er weer twee balken ingegaan.

Ik vind dat toch wel knap eigenlijk. Een balk van bijna vijf meter lang til ik niet eenvoudig aan één kant op, dat kost me wel wat moeite. Onze aannemer legt zo'n jongen er eventjes in zijn eentje in, 2,5 meter hoog. Nu heeft hij wel meer spierballen dan ik heb, gelukkig voor hem, gelukkig voor mij ook. Ik zie me al lopen als Jerommeke.

We hadden nog even een probleempje op te lossen. Ik wilde persé dat de balken van de loopbrug parallel aan de nog te bouwen muur komen te lopen. En die muur volgt weer de lijn van de tegels. Hierdoor komen die balken niet perfect haaks op de dwarsbalken van de vloer te staan. Het scheelt maar een paar centimeter op een lengte van bijna vier meter, dat ga je niet zien, maar toch kon daardoor de geplande verbinding tussen vloerbalken en loopbrugbalken niet gemaakt worden.

Problemen zijn er om op te lossen en dat is ook wat er is gebeurd. Morgen worden de loopbrugbalken geplaatst met een andere verbinding. Daarna is het verder aan ons. En hoewel er echt nog wel een hoop moet gebeuren komt het einde langzaam maar zeker in zicht.

Geen opmerkingen: