maandag 1 oktober 2012

Verslaafd



Ik had vandaag een afspraak ver weg van hier, wel meer dan een uur rijden. Ik moest er al om kwart voor tien zijn, dus we moesten voor ons doen vroeg uit de veren. "We", klopt, mijn wederhelft zou me vergezellen, gezellig. Toen ik me meldde bij de balie keken ze verbaasd op. Ik dacht even dat ik me vergist had in de datum. Zo erg bleek het niet te zijn, ik was alleen maar een uur te vroeg. Waarschijnlijk had ik in mijn agenda de reistijd meegenomen, slim, maar dan moet je dat niet nog eens doen als je thuis vertrekt.

Maar hoe dan ook, er zat weinig anders op dan te wachten. Ik zat me al te bedenken wat ik in de tussentijd zou gaan doen. Mijn wederhelft was alweer vertrokken, die had in de buurt weer wat anders te doen nog, dus ik bleef moederziel alleen achter in de wachtkamer. De bladen die je daar aantreft houden je meestal niet langer dan vijf minuten bezig, allicht mij niet. Dat zou het dus niet worden. Tot ik er aan dacht dat ik stom toevallig mijn tablet in mijn tas gestopt had. Dat doe ik eigenlijk nooit, maar het kwam me nu wel goed van pas.

Ergens ver weg staan daar nog een paar ebooks op. Ik probeer de laatste tijd weer wat te lezen, maar ik heb er nooit de rust voor. Vroeger wel, ik las boeken in het tempo dat een ander koekjes eet maar sinds we hier naartoe verhuisd zijn is dat niet meer gelukt. Maar nu had ik niets anders om handen en was het de enige manier om de tijd een beetje zinvol door te komen.

En nu ben ik verslaafd. Ik zit al de hele middag en avond te lezen en ik kan niet meer stoppen. Gaat dit het klussen in dit huis ten goede komen? Ik vrees van niet.

1 opmerking:

Anoniem zei

Vandaag dus geen klusdag, maar een reis en leesdag.
Een verslaving van één dag is nog te behappen. Komt goed.
Wanneer de nieuwe kamer klaar en ingericht is zal je
de komende winter vast wel weer wat tijd hebben om
je te verdiepen in een spannend boek.
Wat betreft bladz. 28.
Je weet w.s al waarom de dame met Troys horloge
bij de ' mensenfluisteraar' was.
'k Heb zo'n vermoeden. (Kleenex)