donderdag 18 oktober 2012

Rosé des prés



We hebben vrienden op bezoek. Leeftijdgenoten uit mijn geboortedorp in België nog wel, maar die ik pas sinds een jaar ken en zelfs gisteren voor het eerst live heb ontmoet. Ze wonen toevallig ook nog eens maar een paar uurtjes rijden hier vandaan. Hoe bestaat zoiets.

Ze hebben ons vandaag verteld dat we bijzonder lekkere paddestoelen op onze wei hebben staan, de rosé des prés. Nu ben ik altijd een beetje nerveus als het om zelf plukken gaat. Wij kennen het verschil niet tussen goede en foute soorten en je kan er zomaar mee in het ziekenhuis belanden als je je vergist.

Maar we hebben geplukt en ... gegeten! Man, wat lekker!! Ik wist wel al dat cèpes lekker zijn maar dit is een echte delicatesse. Ik weet nu ook waar ik ze kan vinden en waar ik op moet letten. Reken maar dat ze vanaf nu vaker op het menu zullen staan.

Mocht er morgen tegen alle verwachtingen in geen bericht van me verschijnen hier, tja, dan vrees ik toch ...

1 opmerking:

Rein zei

Karolien vraagt of je op wil letten dat er geen kaboutertje in woont voordat je hem omhakt en consumeert.