dinsdag 16 oktober 2012

Mezzanine part II



Zo, we kunnen beginnen met de voorbereidingen van de klus waar ik een beetje geheimzinnig over deed. Er zijn balken en vloerdelen geleverd.

Balken en vloerdelen, dat kan niets anders betekenen dan dat er een vloer gemaakt gaat worden. Een kleine extra mezzanine boven de kachel, een leeshoekje. De vide was een beetje aan de grote kant vonden we en op deze manier gaan we dat oplossen. Ik heb er overigens al eerder iets over verteld hier, maar dat was inmiddels al een tijdje geleden.

De vloer wordt identiek aan de reeds bestaande vloer, de onderkant witewash, de bovenkant eiken. En omdat het gewoon eenvoudiger is om de onderkant te schilderen als de vloer nog niet gelegd is kunnen we dat beter nu al doen.

Volgende week worden de balken geplaatst, een kleine vertraging in de planning, maar goed, als we een beetje doorwerken halen we het nog wel om voor de winter begint te verhuizen naar de zuidkant.

Er moet nog wel even een slimme manier verzonnen worden om de bestaande vloer niet teveel te beschadigen. Maar dat vertel ik wel weer als er een oplossing gevonden is.

2 opmerkingen:

Rein zei

Toch niet de "doorbraak" die ik verwachtte.

Aad zei

Dag heer en dame des huizes,

Graag enige toelichting op jullie statement "de vide was een beetje aan de grote kant". In het kader van jullie eerdere posting kan ik dat statement niet helemaal plaatsen ...

Vide (oktober 2010)