zaterdag 6 oktober 2012

Oogst



Ik ben maar weer eens gaan oogsten. Boontjes, tomaten, aardappels, peultjes. Peultjes? Zie ik dat goed? Verdraaid, er staan ineens weer peultjes. Ik had alweer twee maanden geleden nog een paar zaden in de grond gestopt, tegen beter weten in. Ik wist ergens wel dat het te laat was maar och, ik probeer dat soort dingen graag. En nu beginnen ze ineens te groeien. Heb ik hier een wereldprimeur?

Maar ik ben ook met een andere oogst bezig. Een oogst ter voorbereiding op volgend jaar. Ik ben bloemzaden aan het verzamelen zodat het hier in het voorjaar een fleurige bende wordt. Ik ga proberen om zelf bloeiende eenjarigen te kweken. Ik weet wel dat ik daar niet erg goed in ben, maar hee, wie niet waagt niet wint.

En naast de bloemzaden is het ook de tijd om groentenzaden te bewaren. Ik doe een poging met meloen, aubergine, courgette, paprika, komkommer en boontjes in soorten en maten. Van boontjes weet ik zeker dat het lukt, van de rest zien we het wel.

Een ding weet ik zeker, volgend jaar ga ik mijn best doen en neem ik er de tijd voor.

Geen opmerkingen: