donderdag 4 oktober 2012

Marokkaanse dromen



Verlichting is een lastig iets. We zijn er niet echt goed in. Het moet niet te kil worden door teveel lampen maar je wilt ook weer niet in het donker zitten. Soms wil je wat meer licht dan op andere momenten en wil je niet al te veel lampen hebben staan of hangen dan kom je al gauw op dimmers uit. Daarnaast heb je nog de kleur van het licht. Wit is niet altijd wit, ook daar heb je weer tinten in. Het is nog een hele wetenschap blijkt.

Op 10 december 2010 had ik het ook al over verlichting, ik heb hier toen geschreven over een ietwat tegenvallende Marokkaanse lamp. Met name het formaat van dat lampje viel wat tegen. Het was bedoeld voor het plafond van onze slaapkamer maar het viel daar helemaal in het niet. Dat heb je soms met bestellingen via internet, je koopt iets van een plaatje, moeilijk in te schatten hoe de werkelijkheid eruit ziet.

Nu, bijna twee jaar later, hebben we de gok weer gewaagd. We vonden weer een Marokkaanse lamp, een grotere deze keer. En inderdaad, groot is hij! Wauw, kijk, zo moet dat. Een meter hoog en zo breed dat als ik mijn armen er omheen doe, mijn handen elkaar niet raken.

Het is wel even wennen na dat minuskuul dingetje, maar het bevalt ons wel. Ons nu nog even bezinnen op de kleuren van muren en plafond. Misschien moesten we die Marokkaanse stijl maar doorzetten.

1 opmerking:

Anoniem zei


Oosterse sferen bij de
Fontanelletjes.
XXL verlichting.
Voor het slapen gaan misschien
nog wat lezen uit
"Sprookjes uit 1001 Nacht".