zondag 14 oktober 2012

Soepje



Er komt maar geen einde aan, het is nu al half oktober en nog steeds haal ik bakkenvol tomaten uit de groententuin.

Ik kan niet zeggen dat ik het erg vind, integendeel, ik had het alleen niet verwacht. Ik herinner me nog mijn klaagzang hier over te laat en te weinig, maar een tomatenoogst als deze is echt niet normaal meer. De vriezer zit al vol met tomatensaus en tomatensoep, veel meer past er niet meer bij.

Zeker niet omdat nu ook de pompoenen zo goed als rijp zijn. Over een paar dagen worden die omgetoverd tot een pompoen-gember-kerriesoepje. En daarna zullen de wortels er een keer aan moeten geloven, inderdaad, wortel-cocossoepje. Daarna de bloemkool, bloemkool-knoflooksoepje. Van de aardappels en prei kunnen we fijn een aardappel-preisoepje brouwen en de courgettes waren al omgetoverd tot een courgette-muntsoepje.

Het is dat we gek zijn op soepjes, want anders ...

Geen opmerkingen: