zondag 28 oktober 2012

Wintertijd



Goeiedag zeg, het is ineens koud geworden hier. Ik stond de ligbedden van het zwembad schoon te maken voor de winteropslag, was het maar zes graden buiten!! Voor het eerst had ik het echt koud.

Het is ineens gebeurd, er zijn zomaar tien graden vanaf. Een gelukje dat de zon er nog bij schijnt want anders zou het guur zijn. We hadden nog maar amper in de gaten dat de herfst begonnen was maar als het zo doorgaat worden we binnenkort een keer wakker en ligt er sneeuw voor de deur. Afgelopen nacht heeft het zelfs een graadje gevroren en komende nacht wordt ook vorst aan de grond voorspeld.

En dat terwijl het eikenbos achter het huis nog volop in het blad staat. Je moet er in het voorjaar altijd lang op wachten, alles staat al lang fris groen te zijn terwijl die eiken maar weigeren om wakker te worden. Maar nu heeft het wel wat. Bijna november en je ziet nauwelijks wat aan ze.

Maar toch denk ik dat ik mijn wintergarderobe eens tevoorschijn moet gaan halen, zal je zien, dan gaat het vast weer zomeren hier.

Geen opmerkingen: