maandag 29 oktober 2012

First things first



We waren al begonnen met het bouwen van de muren, maar vanochtend vroeg dacht ik, dit is niet slim. Als die muren er al staan dan moet ik oppassen dat ik de muren niet volklieder als ik de balken schilder. Daarom besloten om het slim aan te pakken en te beginnen met de balken.

Eerst alles geschuurd, daarna in de grondverf gezet. Dat schuren, daar kreeg ik op een gegeven moment echt tabak van. Ik schuur met een schuurmachine waar een stofzuiger aan hangt. Om te beginnen is de slang te kort waardoor de stofzuiger op een stoel moet staan. Maar als ik niet voorzichtig doe dan schiet de slang los en blaast de schuurmachine zijn stof alle kanten uit en het liefst recht in mijn gezicht. Dan heb je de schuurschijven die je op de voet van de schuurmachine plakt. Die voet heeft een laag klitteband, de schijven hebben een laagje viltachtig spul wat aan het klitteband blijft plakken. Tenminste, dat is de bedoeling. Blijkbaar hebben we een keer een hobbymerk schuurschijven aangeschaft. Die dingen weigeren te blijven hangen aan het klitteband. Het gevolg is dat de schijf als een ongeleid projectiel door de kamer schiet al na een paar minuten gebruik.

Het heeft een hoop gegrom opgeleverd, maar ondanks alle tegenwerking is het gelukt. Morgen kan alles in de lak, overmorgen gaan we weer verder met de muren.

Geen opmerkingen: