donderdag 25 oktober 2012

Veggies TLC



Veel meer dan eten klaarmaken en koffie en thee zetten kon ik niet vandaag. Het heeft toch nog een hele dag geduurd om de laatste balken erin te zetten. Het was precisiewerk. Maar het zit er mooi in, het past exact allemaal.

Ik heb me dan maar met iets anders bezig gehouden. Maar weer eens wat TLC aan de groententuin gegeven, was weer hoog nodig. Het achterste stuk heb ik omgespit en daar heb ik de prei uitgeplant. Ik dacht dat er maar een stuk of twintig plantjes waren uitgekomen, tot mijn verbazing is het veel meer geworden. Ik heb ze niet geteld, maar een stuk of zestig zeventig zijn het er zeker, misschien wel honderd.

Wat moeten we nu weer met zoveel prei. Het houdt wel lang, de hele winter door heb je er wat aan. Beetje dooreten maar en anders komen er wel weer mooie bloemen uit in het voorjaar, ook niet erg.

En waar die prei eerst stond was het een woestenij geworden van onkruid. Meteen maar even dat ook omgespit, nu ik toch bezig was.

En ik heb uien geplant. Ik heb werkelijk geen idee of het de tijd ervoor is. Het stond niet op het zakje en op internet werd ik ook niet veel wijzer. Je hebt soorten die je in het najaar moet planten en andere waarvoor je moet wachten tot het voorjaar. Ik denk dat de plantuitjes die je nu in de winkel kunt kopen automatisch winteruien zijn, maar waarom staat dat dan niet gewoon op het etiket vermeld. Ik heb dus maar de helft nu in de grond gestopt, de andere helft gaat er komend voorjaar in. Slim hé.

3 opmerkingen:

Marthy zei

Wat is in hemelsnaam TLC vraagt een beginnende moestuinierster?

Les Fontanelles zei

TLC betekent Tender Loving Care, ofwel liefdevolle aandacht

Marthy zei

En ik denken dat het een of andere kunstmest was!!!