woensdag 3 oktober 2012

Ophtamologist



Tuuuuut tuuuuut

- Allo, met het kantoor van de oogarts.

- Bonjour, ik wilde graag een afspraak maken voor mijn man, hij heeft namelijk een nieuwe bril nodig en ik heb begrepen dat zoiets alleen maar via de oogarts kan.

- Oui, dat klopt. Is uw man hier al eerder geweest?

- Non, het is de eerste keer.

- Bon, wat is zijn naam?

(O mijn God, daar gaan we ...)

- Vee aa enne erre ie sjie enne

- En zijn voornaam?

(Mijn hemel ...)

- Sjee ie sjie esse bee ee erre tee uu esse

- Geboortedatum?

- 3 november 1953 (jaja, en dat in het Frans)

- D'accord, ik heb een plekje vrij op 13 november.

- Parfait!

- 2013.

- COMMENT???

Tuuut tuuut tuuut

7 opmerkingen:

Anoniem zei

't Is een rotwoord, maar eigenlijk nog rotter dan het er staat:

ophthalmologist

En waarom nou niet gewoon 'oogarts' of 'médécin des yeux'

Zelfs in Engeland heet zo'n persoon gewoon een 'eye doctor' ...

Ils cont fous, ces Gaulois

Anoniem zei

Ils sont fous, natuurlijk

Les Fontanelles zei

Verdorie, nu blijk ik dus het woord niet alleen niet goed te kunnen spellen, maar ook niet goed te kunnen uitspreken ...

Aad zei

2013 is toch een grap mag ik hopen?

Ik koop tegenwoordig mijn bril bij de drogist. Nee, niet zo'n +1 tot +4 brilletje. De Kruidvat in Veenendaal heeft een eigen oogmeetkundige in dienst die lenssterkte, cilinders, en multifocaal brillen mag aanmeten. Dan kies je meteen een montuur uit en 10 dagen later is'ie klaar.

't Zou voor Bert wel de moeite lonen ... zie ook

http://www.kruidvat.nl/brillen

De Heer des Huizes zei

Dat zou hier ook zo moeten gaan Aad. Mijn brillen kosten al gauw 600 Euro, en alleen met een recept van een oogarts krijg je hem (jaarlijks!) kado van de verzekering... Franse oogartsen verdoen 70% van hun tijd aan oogmetingen die een opticien net zo goed kan doen. En dus zijn de wachttijden ongeveer een jaar.

Aad zei

Dat wordt dan, HDH *), een afweging.

Nog een jaar lang tobben met kans op retinitis en migraine, of een keer op doorreis in het Hollandse combineren met een afspraak (dat dan weer wel) bij Kruidvat Veenendaal, en tien dagen later weer een bezoek aan Veenendaal (of all places) om de bril op te halen.

Om een indruk te geven: mijn consult plus montuur plus 2 multifocale cilindrische extra dunne, ontspiegelde glazen met coating en zonlicht-meekleurend laagje kostte 225 Euro ...

Daar komen alleen de retourtjes Veenendaal natuurlijk nog bij.

Just my $0.02 ...

*)
HDH is ook een crême die ik gebruik; Helpt Droge Huid :-)

Les Fontanelles zei

Als het urgent is kan je hier morgen terecht bij de oogarts, maar dat is het niet. We wisten wel dat het lang zou duren, daarom nu maar al een afspraak gemaakt.